Perniagaan Internet

Assalamualaikum, salam sejahtera sahabat pembaca sekalian. Rasanya tajuk yang ingin saya sampaikan kali ini agak lapuk. Tapi tidak mengapa rasanya. Sebagai orang baru dalam dunia [im] kena bermula dari langkah demi langkah adalah lebih baik, agar apa yang kita pelajari akan lebih difahami, Insa Allah kekal dalam ingatan. Mengulas mengenai perniagaan internet, rata-rata mereka yang memilih bidang ini menyatakan pendapat yang hampir sama iaitu :
1.Ingin mendapatkan income sampingan
2.Dapat meluangkan lebih banyak masa bersama keluarga kerana boleh dilakukan dari rumah sahaja
3.Cara kerja yang flaksibel
4.Mudah dan senang untuk diaplikasikan
5.Murah dan jimat kos,tetapi pulangan lumayan
Berbanding dengan perniagaan yang melibatkan produk yang jelas, anda hidup dalam dunia realiti.Kalau anda dapat jual 1 produk,maka keuntungan anda adalah sebanyak 1 produk. Namun begitu anda perlu ingat, perniagaan internet adalah perniagaan sebenar. Anda perlu rajin dan sentiasa berusaha untuk mendapat keuntungan yang besar. Seperti juga perniagan yang lain, langkah pertama adalah langkah yang penuh cabaran. Tiada kejayan tanpa usaha. Rezeki itu tidak datang bergolek. Anda kena ingat walaupun ianya perniagaan internet, ianya tidak lah semudah yang anda fikirkan, dan ianya juga tidaklah sesusah yang anda fikirkan. Ianya bergantung kepada individu itu sendiri. Sekiranya kemahuanya selaras dengan "action" Insha Allah, Allah sentiasa membuka pintu kejayaan kepada mereka yang berusaha.

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Jika anda rasa catatan ini bermanfaat atau anda ada sesuatu nak tanya, tinggalkan komen anda disini, komen anda sangat di hargai, tQ

Back
to top